Photobucket

Wednesday, May 7, 2008

hurm..
mcm baru semalam aku mencelik mata, memandang semua rakan2 yang berbagai ragam,dengan wajah yang penat,berdiri di kaki lima stadium, menunggu bas dan sambil berebut2 dgn harapan dapat sampai ke puncak dengan selamat dan segera.
itulah saat semua akan merungut. kenapalah kelas kat stadium! kenapalah bas lambat! ala, aku berdiri lagi! eh,hensem la mamat ni. eh cantik la budak ni. huhuhuhu... kerana terlalu keletihan,adakalanyasempat pula melahirkan mimpi di sebuah syurga bergerak..

tapi itulah sesuatu yang akan dirindu-rindukan...yang kadang2 bila terlintas di fikiran, terasa begitu sebak dan sedih. begitu rindu. hari ini aku mencelikkan mata, dan segala-galanya sudah berakhir. pengakhiran satu penderitaan,kebahagian dan erti kasih sayang. 3 tahun itu, aku belajar menghargai,mengenali dan menyanyangi..

ade seseorang di KBP ini yang benar2 membuatkan aku rase ingin dekat dengannya. tetapi itu tidak mungkin berlaku.cukuplah aku nyatakan yang aku mula mengenali dirinya. baru mengenali sedikit tentang dirinya. dia bukanlah seperti yang dipaparkan di luarannya dan dia benar2 menderita di dalam jiwanya. aku doakan kau berjaya.akhirnya terpacul juga doa ini untuk kau walaupun kau tak perlukannya dari aku. aku harap kau tabah..kau terlalu istemewa dan kau mungkin mampu mengubah dunia.itu saja...

kepada yang lain,perselisihan kadangkala menyedarkan kita tentang sesuatu.sememangnya tiada manusia yang mampu lari dari kesilapan tetapi kesilapan itu yang akan mengajar kita erti kematangan dan simpang-simpang kehidupan. jadi,bila kita sudah melakukan kesilapan, belajar dan janganlah mengulanginya. kita tidak mampu memuaskan hati semua,tetapi cukup jika kita cuba menjaga hati semua. semoga anda semua berjaya menempuh bidang anda dan apa jua yang anda lakukan selepas ini. semoga kelak bila bertemu, akan wujudnya wajah-wajah comel seiras kamu,memegang tangan kamu,berada di dukungan atau merengek2 kepada kamu. kalian juga sudah membawa kenderaan yang hampir sama besar dengan fakulti T.E.K.A. wajah2 kalian akan berada di muka depan akhbar-akhbar. dan aku akan tersenyum...

salam sayang....

3 bintang:

Zumar Mariah said...

erm...
sume pon menyimpan impian yg same...
KPB mmg satu hati~

Cik-MeGa said...

erm..
teringat kat lea yg sebok nk pkai myvi patu harrier laa...
aku yakin jue akn kahwiin dlu!
tgk la nt...
jom plan reunion...

Zumar Mariah said...

yok!
pas 9 taun...
ko ckp korea..
aku ckp Jpoon..
nganga